
Firmamız çözüm ortaklarımızın kuruluş aşamasından itibaren faaliyet gösterdikleri süre boyunca “ÇEVRE” ile ilgili almak zorunda oldukları izinlerin/onayların başvurusu, otoriteler tarafından onay sürecinin takibi, çevre mevzuatları gereğince yapılması gereken iş ve işlemleri etik ve meslek kurallarına uygun bir şekilde kişisel verilerin korunması yönündeki hassas yaklaşımı ile yönetilmesini sağlamaktadır.
Çevre Danışmanlık Süreci Firmamızca Nasıl Yürütülür?
- Faaliyetleri sonucu çevre kirliliğine neden olan ve/veya neden olabilecek ve Çevre Kanununa göre yürürlüğe konulan düzenlemeler uyarınca denetime tabii kurum, kuruluş veya işletmelerin faaliyetlerinin mevzuata uygunluğu, alınan tedbirlerin etkili olarak uygulanıp uygulanmadığının tespit edilmesi ve çalışmaların Çevre Denetim Yönetmeliği kapsamında tanımlanan ve yasal zorunluluk olan çevre mühendisi/yönetim görevlisi tarafından yürütülmesi gerekmektedir. Bu kapsam doğrultusunda söz konusu hizmet, "yetkilendirilmiş danışmanlık firması" sertifikasına sahip firmamız tarafından, bünyemizdeki sertifikası bulunan "çevre görevlisi" ve “çevre mühendisleri” tarafından yürütülmesi sağlanır,
- Çevre Kanunu ve bu kanun kapsamında çıkarılan yasal düzenlemelerde doğrultusunda tesiste fizibilite yaparak tesis sorumluları ile konunun istişare edilmesi iş termin planı ve çevre yönetim planının oluşturulmasını sağlanır, çevreye olabilecek olumsuz etkilerinin hangi şiddet ve sıklıkta olduğunun belirlenmesi, bu etkilerin minimuma indirilmesi/ortadan kaldırılması amacıyla alınacak önlemlerin tespiti, uygulanması için çevresel risk durumu belirlenir,
- Tesiste çevre ile ilgili önlemlerin emisyon azaltıcı önlemler, çevreci üretim, atık azaltımı vb. konularda yapılacak işlemlerin tamamlanması için tesis sorumlularına bildirim yapılır, aylık yapılan ziyaretler ile eksiklerin tamamlanması sağlanır,
- Sürekli yenilenen çevre mevzuatlarının takip edilmesi, özellikle sanayiciler/kurumlar için takibi zor ancak zorunlu bir süreç olduğundan mevzuata uygunluk denetimi gerçekleştirmek, herhangi bir uygunsuzluk durumunda, uygunsuzluğun giderilmesi amacıyla gerekli faaliyet sahibine uygunsuzluk tespit edildiğinde giderilmesi için yazılı öneride bulunulur, takibi yapılır,
- Firmamız tarafından, Çevre Denetim Yönetmeliği kapsamında aylık ziyaretler gerçekleştirilir, Bakanlık veya İl Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilecek planlı denetimlerde hazır bulunulur,
- Tesiste çevre yönetimi faaliyetlerini koordine edilir,
- Tesis için çevresel konularda alınması gereken izin, lisans ve belgeleri alma ve/veya yenileme çalışmalarını yürütülür,
- Bakanlıkça ve Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünce istenecek bilgi ve belgeleri zamanında ve eksiksiz olarak iletilir, bu otoriteler ile gerektiğinde çevresel konular hakkında yazışmalar ve görüşmeler yapılır,
- Gerekli Ölçüm/Analizlerin Yaptırılması ve Raporlanması ile ilgili MELBES başvurusunun yapılması çıkan sonuçların raporlanarak beyan edilmesi ile ilgili işlemler yürütülür, olumsuz durumlarda iyileştirme ile ilgili firma sahibine önerilerde bulunulur.
- Tesis çalışanlarına çevresel konularda bilinçlendirme eğitimleri yapılır,
- Tesis çalışmaları esnasında öğrenilen ticari sır niteliğindeki bilgiler kişisel verileri koruma kanunu kapsamında gizli tutulur,
Çevre Yönetim Danışmanlığı Kapsamındaki Uzmanlık Alanlarımız
- Entegre Çevre Bilgi Sistemi Kayıt İşlemleri
Entegre Çevre Bilgi Sistemine (EÇBS) firma ve tesislerin entegre edilmesi, yeni tesis ya da firma eklenmesi, adres, unvan ve yetkili değişikliği yapılması, devir ve tesis kapatma işlemlerinin yapılması, sistemde tesis özelinde yaşanan diğer tüm sorunlarla ilgili çözüm üretilmesi,
- Atıksu Arıtma Yönetimi
- Su kirliliğinin önlenmesi yeraltı ve yerüstü su kaynakları potansiyelinin korunması, en iyi şekilde kullanımının sağlanması ve amacıyla, içme/kullanma/proses amaçlı kullanılan su miktarının kontrol edilmesi, tüketilecek suyun kullanım amaçlarının değerlendirilmesi, miktarlarının takip edilerek tekrar kullanımı, geri kazanımı ve arıtımını sağlamak,
- Su Kirliliği Kontrolü Yönetmeliğinde belirlenmiş olan alıcı ortam deşarj standartlarının sağlanması amacıyla kurulan atıksu arıtma/önlem tesislerinin işletiminin kontrolü, maliyetinin en uygun düzeyde tutulmasını sağlayacak revizyon/yatırım alternatiflerinin belirlenmesi, analizlerin yapılmasının sağlanması ve bu analiz sonuçlarının beyanın yapılmasını sağlamak,
- Atıksu arıtma tesisi gerektirmeyen hallerle ilgili kanal bağlantı belgesi, fosseptik alternatiflerini değerlendirerek en uygun seçeneği firmaya sunmak.
- Hava Emisyon Yönetimi
- Sanayi Kaynaklı Hava Kirliliğinin Kontrolü Yönetmeliği, Isınmadan Kaynaklı Hava Kirliliğinin Kontrolü Yönetmeliği ve Hava Kalitesi Değerlendirme ve Yönetimi Yönetmeliği çerçevesinde dış prosesle orantılı olarak havaya verilen emisyonların hava kalitesi üzerindeki olumsuz etkilerini azaltmak, hava kalitesini değerlendirmek, kaliteyi iyileştirmek amacıyla yapılacak tüm çalışmaların yapılması sağlamak,
- Tesiste emisyon kaynakları belirlenerek kaynaklara bağlı baca dizaynları ve emisyon azaltıcı önlemler değerlendirilir, emisyon ölçüm raporu için gerekli altyapı hazırlanır, ölçüm sonuçları değerlendirilerek teyit ölçümleri takibi ve beyanı yapmak,
- Atıkların yakıt olarak kullanılmasına yönelik Bakanlık başvurularının yapılarak onay alınması süreci yürümek.
- Çevresel Gürültü Yönetimi
- Çevresel Gürültünün Değerlendirilmesi ve Yönetimi Yönetmeliği kapsamında çevresel gürültü seviyelerinin, yine yönetmelikte tanımlanan ölçüm yöntemleri kullanılarak belirlenmesi ve limit değerlerin aşılması halinde alınacak teknik tedbirlerin bütününü içeren rapor hazırlanması konularında çalışmalar yapmak,
- Akustik Rapor, Titreşim ölçümleri yapabilecek yasal yeterliliğe sahip kuruluşlarla bağlantıya geçerek fiyat/performans olarak en uygun alternatifleri sunmak
- Atık Yönetimi
- İşletmenin hammadde girişinden, ürün çıkışına kadar tüm süreçlerinin gözden geçirilmesi ve değerlendirilmesi,
- Atık Yönetimi Yönetmeliği kapsamında atık ve atık kodlarının tespiti,
- Atıkların sınıflandırılması (Tehlikeli, Tehlikesiz ve Ambalaj atıkları v.b.)
- Analiz gerektiren atık türlerinin tespiti ve akredite laboratuvarlarca analiz raporlarının yapılması işinin koordinasyonu,
- İşletme içerisinde kaynağında ayrı toplama hedefine uygun atık toplama noktalarının oluşturulması,
- Atıklar için uygun lisanslı firmaların tespiti ve gönderimlerinde koordinasyon sağlanması,
- Tesis içerisinde atıkların kaynağında ayrı toplanması, taşınması, geçici olarak depolanmasına yönelik planlama yapılması, 3 yıllık Endüstriyel Atık Yönetim Planının hazırlanması yetkili Mercilere sunularak planın onaylanmasına yönelik sürecin takip edilmesi,
- Atıkların altı aylık geçici depolanmasına ilişkin onay sürecinin takip edilmesi, (Aylık 1000 kg dan fazla atığı bulunan tesisler için)
- Ambalaj Atıklarının Yönetimi
- Ambalaj atıklarının belirli bir sistem içerisinde, kaynağında ayrı toplanması, diğer atıklardan ayrı olarak biriktirilerek çevre lisanslı firmalara verilmesine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
- GEKAP Beyanlarının yapılmasına yönelik teknik verilerin derlenmesini sağlamak,
- Evsel Nitelikli Katı Atıkların/Tehlikesiz Atık Yönetimi
- Evsel nitelikli katı atıkların, tehlikesiz atıkların toplanması, taşınması, geçici depolanması çalışmalarının yürütmek
- Tehlikeli Atıkların Yönetimi
- Atık Yönetimi Yönetmeliği kapsamında analiz ve tanımlamalarla tehlikeli atık olarak sınıflandırılan atıkların, kaynağında en aza indirilmesi, özelliğine göre ayrılması, toplanması, geçici depolanması lisanslı taşıma araçları ile çevre izni/lisansı bulunan ara depolanma, geri kazanım veya bertaraf tesislerine gönderilmesine yönelik işlemleri yapmak,
- Atıkların yasal düzenlemelere uygun olarak sınıflandırılabilmesi, atığın geri kazanım, geri kullanım ve/veya bertarafının en uygun ve ekonomik çözümüne karar verilebilmesi amacıyla yaptırılması gereken analiz çalışmalarının teknik altyapı çalışmalarını yapmak, analiz sonuçlarını değerlendirmek
- Tıbbi Atıkların Yönetimi
- Tıbbi atıkların ayrı toplanması, geçici depolanması konusundaki çalışmaları yürütmek,
- Belediye tarafından tıbbi atığın alınmasına yönelik sözleşmenin yapılmasına yönelik takibi yapmak
- Diğer Atıkların Yönetimi
- Bitkisel Atık Yağlar, Ömrünü Tamamlamış Araç, Ömrünü Tamamlamış Lastik, Atık Pil ve Akümülatörler, Madeni Yağlar, Poliklorlu Bifenillerin ( PCB) ve Poliklorlu Terfenillerin (PCT)’li atıkların ve Atık Elektrikli-Elektronik Eşyaların toplanması, geçici depolanması lisanslı taşıma araçları ile çevre izni/lisansı bulunan ara depolanma, geri kazanım veya bertaraf tesislerine gönderilmesine yönelik işlemleri yapmak,
- Atık sanayi/endüstriyel yağların analizlerinin yapılarak, geri kazanım/rejenerasyon/bertaraf yöntemlerinden hangisinin uygulanacağına karar verilmesi ile ilgili işlemleri yürütmek,
- Tehlikeli Kimyasalların Yönetimi
- Kimyasalların insan sağlığı ve çevre üzerinde yaratabileceği olumsuz etkilerine karşı etkin koruma sağlamak üzere bütün riskleri değerlendirerek çalışmalar yapmak.
- Beyan İşlemleri
Konusuna göre gerekliliği bulunan beyanlarının hazırlanarak ilgili makamlara bildirimini sağlamak,
- Yeterlilik uygulaması; çevre yönetim birimine tesislerin ve çevre görevlilerinin tanımlanması, aylık çalışma takvimlerinin işlenmesi, vize yenileme başvurularının yapılması,
- MOTAT Sistemi (Atık Beyanı); atıkların çıkışı sırasında sistem üzerinden girişlerinin yapılması, taşıma kontrol ve boşaltma numarası alınması sırasında yaşanan sorunlarla ilgili çözüm üretilmesi, lisanslı firmaya teslim edilen atıkların bildirimlerinin yapılması, MOTAT sistemi içerisinde mükerrer kayıtları olan tesislerde lisansların farklı tesis üzerine atanması ile ilgili yaşanan sorunların çözümlenmesi,
-
Ambalaj Beyanı;
- Ambalaj üreticilerinin mevzuat gereği zorunlu olarak ürettikleri ambalajlara ait bilgilerin ambalaj bilgi sistemine girişlerinin yapılması,
- Ambalaj tedarikçilerinin tedarik etmiş oldukları ambalajların ambalaj bilgi sistemine girişlerinin yapılması,
- Ürünlerini ambalajlayarak piyasaya süren firmaların ambalaj sistemi üzerinden beyanlarının yapılması (ithal ve ihraç edilen ambalajlar dahil) ve yıllık 1 tonun üzerinde tüketimi olan firmalar için yetkilendirilmiş kuruluşlarla anlaşarak ürünlerin piyasadan toplatılmasının sağlanması,
- EEE ve AEEE Beyanı; Uygunluk beyan formlarının Bakanlığa sunulması ve piyasaya sürülecek olan elektrikli ve elektronik eşyalar için EEE ve AEEE bilgi sistemine girişlerin yapılması,