
Konusunda deneyimli ve uzman ekibimiz ile Sıfır Atık Yönetim Sisteminin kurulumuna ilişkin entegre çevre bilgi sistemine kayıt, fizibilite, planlama, uygulama, eğitim çalışmaları yürütülerek belgelendirme işlemleri ve beyan takipleri firmamızca gerçekleştirilmektedir.
Kurumunuza en uygun, bilimsel ve ekonomik yöntemlerle İleri seviyede atık azaltım yöntemlerinin belirlenmesi, yeniden kullanıma yönelik çalışmalar, uygulama yöntemleri, farklı ekipman seçenekleri, israfın önlenmesine yönelik projeler nitelikli belge uygulamaları firmamızın uzmanlık alanlarındandır.
Firmamız sıfır atık bilincini uygulamalarında da ilke edinmiş olduğundan mevcut atık yönetim sisteminde kullanılan her türlü ekipman ve yöntemin değerlendirilmesini yaparak az maliyetle etkin iş döngüsünü benimsemektedir. Bunun yanında nitelikli belge alınması zorunlu gruplar için ayrıca atık miktarının azaltılmasına yönelik farklı stratejiler öngörülmekte olup, çalışmalarımızda sıfır atık yönetimi konusu yanında enerji verimliliği de göz önünde bulundurularak planlamalar yapılacaktır.
Doğru tespit, pratik uygulamalar ile en uygun yöntem seçilerek en kısa sürede sistemin kurulması için yanınızdayız.
"Sıfır Atık" Nedir?
Sıfır atık; israfın önlenmesini, kaynakların daha verimli kullanılmasını, atık oluşum sebeplerinin gözden geçirilerek atık oluşumunun engellenmesi veya minimize edilmesi, atığın oluşması durumunda ise kaynağında ayrı toplanması ve geri kazanımının sağlanmasını kapsayan atık yönetim felsefesi olarak tanımlanan bir hedeftir.
"Sıfır Atık" Projesi
Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca Onbirinci Kalkınma Planı 2017 yılı 699. Maddesi doğrultusunda Cumhurbaşkanlığı talimatı ile Haziran ayında başlatılmış, Ankara pilot İl olarak belirlenerek kademeli olarak tüm ülkeye yaygınlaştırılması hedeflenmiştir.
Yasal Düzenleme
Sıfır Atık Yönetmeliği 12.07.2019 tarih ve 30829 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.
Sıfır Atık Yönetim Sistemine Geçmesi Gerekenler
Yönetmelikte Sıfır Atık Yönetim Sistemi kurması zorunlu olanlar “Mahalli İdareler” ve “Bina ve Yerleşkeler” şeklinde ikiye ayrılmıştır.
Mahalli İdareler İçin Geçiş Takvimi
|
Sıfır Atık Yönetim Sistemine Geçmesi Gerekenler |
Sisteme Geçişlerin Tamamlanması için Son Tarih |
1.GRUP |
* Büyükşehir İlçe Belediyeleri (250.000 Nüfus ve üzeri) |
31 Aralık 2020 |
2.GRUP |
* Büyükşehir İlçe Belediyeleri (250.000 Nüfus altı) *Büyükşehir Dışındaki İl, İlçe, Belde Belediyeleri *İl Merkez İlçe Belediyeleri *Belediye Birlikleri |
31 Aralık 2021 |
3.GRUP |
*Büyükşehir Dışındaki İl, İlçe, Belde Belediyeleri İl Merkez İlçe Belediyeleri Dışındaki Diğer Belediyeler *İl Özel İdareleri Mücavir Alan Dışı |
31 Aralık 2022 |
Bina ve Yerleşkeler İçin Geçiş Takvimi
|
Sıfır Atık Yönetim Sistemine Geçmesi Gerekenler |
Sisteme Geçişlerin Tamamlanması için Son Tarih |
1.GRUP |
Kamu Kurum ve Kuruluşları |
1 Haziran 2020 |
2.GRUP |
*Organize Sanayi Bölgeleri *Havalimanları *Limanlar * İş merkezi ve Ticari Plazalar (100 ve üzeri ofis/büro kapasiteli) * Alışveriş Merkezleri (5000 metrekare ve üzeri) *ÇED Yönetmeliği’nin Ek-1 Listesinde Yer Alan Sanayi Tesisleri *Eğitim Kurumları ve Yurtlar (250 ve fazla öğrencisi bulunanlar) *100 Oda ve Üstü Konaklama Kapasiteli İşletmeler *Sağlık Kuruluşları (100 yatak ve üzeri kapasiteli) *Akaryakıt istasyonları ve dinlenme tesisleri *300 ve üzeri konuta sahip siteler *Zincir marketler |
31 Aralık 2020 |
3.GRUP |
*Alışveriş Merkezleri (1000-4999 metrekare) *İş Merkezi ve Ticari Plazalar (20-99 arası ofis/büro kapasiteli) *Tren ve Otobüs Terminalleri *ÇED Yönetmeliği Ek-2 Listesinde Yer Alan Sanayi Tesisleri *Eğitim Kurumları ve Yurtlar (50-249 arası öğrencisi bulunanlar) *50-99 Arası Oda Konaklama Kapasiteli İşletmeler *Sağlık Kuruluşları (50-99 arası yatak kapasiteli) |
31 Aralık 2021 |
4.GRUP |
*Alışveriş Merkezleri 1000 m2’den az *Eğitim Kurumları ve Yurtlar 50’den az öğrencisi bulunanlar *50’den Az Oda Konaklama Kapasiteli İşletmeler *Sağlık Kuruluşları 50’den az yatak kapasiteli |
31 Aralık 2022 |
Yukarıda kurum/kuruluşların sisteme geçişi için tanınan süre gösterilmektedir. Bu tarihe kadar “TEMEL SEVİYE SIFIR ATIK BELGESİ” alınması zorunludur. Ayrıca gönüllü olarak da listede yer almadığı halde sistemi kuranlara da “TEMEL SEVİYE SIFIR ATIK BELGESİ” düzenlenebilir.
Bunun yanında il belediyeleri ve nüfusu elli binin üzerindeki ilçe belediyeleri, organize sanayi bölgeleri, alışveriş merkezleri, havalimanları, tren ve otobüs terminalleri, limanlar ile 50 oda ve üstü konaklama kapasiteli işletmeler NİTELİKLİ SIFIR ATIK BELGESİ (gümüş, altın ve platin) ALMAK ZORUNDADIRLAR. Ayrıca yönetmeliğe göre Nitelikli Sıfır Atık Belgesi almak zorunda olanların danışmanlık hizmeti alma zorunluluğu da bulunmaktadır.
Projeye İlişkin Ayrıntılar
Sıfır Atık Yönetmeliği Genel Esaslar Başlıklı 5. Maddesinde “Bakanlık ve il müdürlüğü koordinasyonunda ilgili kurum ve kuruluşların işbirliği içerisinde bulunarak sıfır atık yönetim sisteminin geliştirilmesi, yaygınlaştırılması, etkin bir şekilde uygulanması amacıyla bilinç ve farkındalık oluşturulması, çevreye duyarlı tutum, davranış ve faaliyetlerin teşvik edilerek desteklenmesi esastır.” Hükmü ve Bakanlığın Görev Ve Yetkileri Başlıklı 6. Maddesinde “f) Sıfır atık yönetim sistemine yönelik destek ve teşvik unsurlarını ve uygulamaya yönelik usul ve esasları belirlemekle yükümlüdür.” Hükümleri doğrultusunda
SIFIR ATIK YÖNETİM SİSTEMİNİ KURAN VE İŞLETENLERE ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI TARAFINDAN TEŞVİK VERİLMESİ ÖNGÖRÜLMEKTEDİR.